Låt mig vara ett hjärta för någon

Does your mother know

Hemma igen efter besöket i Uppsala, det blev inte som vi tänkt oss men det var kul ändå. Vi skulle ha träffat Erik och Russel på förfest men vi dissade dem och drog till krogen på en gång. Jag hade så höga förväntningar men det var inte speciellt kul då, fanns inga roliga människor och Erik och Russel hade inte tid med oss. Så Jag, Ida och Evve drog runt själv, men det var inte fy skam det heller.

Sen skulle vi hem och det genom att gå., Det var en bra bit och det var kallt så efter att vi gått i 20 minuter ringde vi en taxi som plockade upp oss. Jag tycker inte om taxigubbar. När vi var framme hos Evve säger han att våra kort inte funkar att betala med, vilket vi frågade om innan vi åkte och han sa att det funkade. Så han fick ta oss till närmsta bankomat och sen tillbaka till Evve igen OCH vi fick betala för det med, när det var han som lurade oss. Så Ida pikade honom och vi gick alla tre ur taxin tjuriga.

Jag tycker heller inte om SJ. Tåget gick 12.25 ifrån Sala, skulle vara framme 13.00 men var framme 13.43 då mitt tåg mot Eskilstuna redan gått för 30 minuter sen så det blev till att vänta i två och en halv timme i Sala på nästa tåg. Då jag satt mig för att vänta dör batteriet på min ipod så det blev till att spela mobil spel. En timmes resa till Eskilstuna blev de sen, där mor och far var där jag fick åka bil med dom hem i en timme. Var hemma halv sex. kul resa! Som tur var ringde Sara och Carro och sjöng adventure låten för mig eftersom de hörde att min ipod dött, de är bra!

Trött på´t!

Lov

Ett kärt Tumba besök måndag till tisdag där jag träffade Ellen med fler. Man börjar känna sig riktigt gammal när man besöker deras lan och där knappt finns någon över 15. Lanen som var så mysiga med massa trevligt folk. Säger inte att 15 åringar inte kan vara trevligt men själva grejen att alla äldre är borta. Det är likadant överallt, alla blir bara yngre och yngre. (Eller så är det så att jag blir äldre och äldre, jag vet inte riktigt)

Nu sitter jag i Uppsala, jag och Ida är ensam hemma hos Evve och vi har sminkat och fixat oss i två timmar nu. För ikväll ska vi ut och göra Uppsala. Igår träffade vi Russel och Erik. Bowlade, åt och såg bio. Tyvär fick vi dela på oss på bion, för killarna ville se skräck och vi tjejer ville se mamma mia (igen) Man mår så bra av den filmen med alla otroligt bra låtar. Lätt värt att se igen på bio! Men nu ska jag fixa klart allt så vi kan dra när Evve är tillbaka ifrån sin kurs på körskolan.

Save tonight

På begäran av Malin (som jag är chockad över att få veta, att hon läser min blogg) så ska jag skriva ett nytt inlägg vilket jag inte gjort på ett tag. Så då kan jag ju nämna något om henne. I går festade jag med henne, Sandra, Linda, Therese och Evelina. Rekomenderas att göra!

I morgon blire en resa till Tumba, till min Mendel-Hartvig. Vi ska  försöka roa oss på något sätt, vad vi ska göra vet vi inte än. På lov tycker jag om spontanitet!
'
Ikväll blir det föresten filmmys och övernattning hos Tallgren. Också något jag skulle rekomendera er att göra. ; )

Ba Ba Ba

Jag trodde att jag betyde mer för dig än så, min vän!

Merci

I helgen var det ungdomshelg här i Eskilstuna. Blev mycket stressande men det var endå trevligt.
Denna helg utgav mycket för mig, under lördagens andakt pratatde jag  med Sara och Sporrong. Det var skönt att få prata med er flickor och ni stöttade mig verkligen
Det var även skönt att få träffa några människor man tycker om att umgås med, skulle vilja umgås med er mycket oftare.
Hade även ett samtal med Backman som fick mig att må bättre, vad har jag gjort för att förtjäna så fina vänner som jag har?

Hurry up

Den här veckan har jag: Skrivit en engelskauppsats på två och en halv sida, skrivit en svenskauppsats om antiken på fyra sidor, Skrivit färgprov, övat till engelskatest i morgon, pluggat till Naturkunskapsprov idag. Planerat inför ungdomshelgen som är nu i helgen och så har jag tränat. Det är det jag gjort de senaste tre dagarna och jag är stolt över mig själv att jag hunnit med allt!

I morgon är det ungdomshelg och jag kommer att få fortsätta stressa. Slutar skolan halv fem och ska då hem, packa klart och fixa lite i lägenheten och sen vara i kyrkan klockan fem? Lycka till säger jag.

What can you do

Jag mår illa! Igår blev det party i Flen, träffade massa trevliga människor så det var värt att åka dit. Det var nog den dödaste festen jag sett när vi kom dit vid halv nio och alla verkade hur tråkiga som helst. Men det lättade upp och det kom fler människor under kvällens gång. Jag och Fia upptäckte att det finns visa killar som inte vill gå ensama på toa. Det var den minsta toan jag sett men ut kom två killar efter att ha gjort ett besökt tillsammans där. Trodde det var en tjejgrej ; )
Var hemma vid tre och sov inge bra, drömde massa mardrömmar om alkohol?! haha..

Blev till att plugga lite idag, har ganska mycket i skolan just nu. Känns som om det är ganska mycket man ska hinna med att utföra innan lovet, får huvudvärk bara jag tänker på det. Förstår inte varför alla lärare vill ge oss massa prov och uppsatser samtidigt, kan de inte prata ihop sig och dela ut uppgifterna till olika dagar?
Kollade på ett program på tv idag och helt plötsligt bröt jag bara ihop och började storgråta. Jag vet inte vad som hände, men det var något som inte stämde. Jag skulle gärna vilja veta vad det är : /

Du är aldrig ensam

Friskis och svettis!  : ) Ellen tog med mig till friskis igår efter praktiken. Hur kul som helst! Man fick verkligen kämpa men efter ett pass så känner man sig riktigt duktig. Jag trodde att det skulle vara ganska tomt på folk men det kanske var runt 70 personer som var igång och körde. Det är ju skönt då känner man sig inte så uttittad av folk runt omkring. Då smälter man in i mängden så man slipper skämma ut sig.

Idag var jag och Judith på friskis och körde ett pass med extra styrka. Jag köpte ett halvårskort, snyggaste bilden tog dom på mig också! Vi ville inte ha en hel nyttig dag så vi delade på en kebabtallrik innan vi gick till kyrkan. I kyrkan var Maria, Cajza, Emma och Linda. Off topic skulle repa! Jag satt och lyssnade i två timmar, de är grymma! Sen blev det att gå hem, mina nya klackskor är jobbiga, klarar inte av att gå i klack en hel dag så jag fick ha mina gympaskor på mig på vägen hem. Tur att det var mörkt ute!

I morgon blir det ett step up pass med Ellen. Hurtig jag är!  Sen har jag massa plugg, så jag får ta och ligga i. blir nog till att plugga i helgen.

Here I am

Måste rätta mig ifrån förra inlägget. Det blev inte pulsen som förde mig hem, det blev tåg och sen bil med syster yster ifrån Flen.

Var på gudstjänsten i Ekbackskyrkan där vi delade ut biblar till konfirmanderna. På fikat efteråt kom det fram massa gamla och kramade mig och presenterade sig och ville prata. En del visste tydligen vem jag var sen innan och började berätta historier om när jag var mindre. Det var jättemysigt, jag tycker om gamla söta tanter. Träffade Ida också och hade ett trevligt samtal med henne, det var länge sen.

Fick springa i spöregnet och blåsten till tågstationen för att ta tåget till Stockholm. Det var försenat i tjugo minuter så det blev till att sitta och vänta. Hade bestämt med Bea att vi skulle träffas en stund men vi upptäckte att vi bara skulle hinna ses en kvart så vi bestämde oss för att strunta i det. Så jag träffade Ida Rehn, åt och åkte till Slussen till mötet. Det var ett riktigt trevligt möte, ungdomshelgen kommer att äga! Så skickade vi massms till folk vi tycker ska komma på ungdomshelgen. Det blev ganska lyckat! Jag, Lina och Tobias stod och fnissade som tre små tjejer som just upptäckt det fina hos det andra könet, på centralen medan vi väntade på tåget till Eskilstuna.
Tobias och Lina visade mig den bittra sanningen. Sitter man och kolla ut genom ett tågfönster så kan man se andra personens spegelbild. Om man då ser någon riktigt snygg eller bara någon intressant person så kan man ju kolla på den genom fönstret för den ser ju bara att jag ser ut genom fönstret. Men då bevisade Tobias för mig att man faktiskt ser att man blir iaktagen. Vi kunde se varandra i ögonen genom fönstret vilket jag inte trodde skulle funka. Helt sjukt! Tänk vad många som settat livrädda på tågen för att någon tokig tjej kollar på dom genom ett fönster. eller nåt? ; )

Jag var den enda i min Psykologigrupp som fick MVG på provet! Är jag bra eller är jag bra?

You and me

I morgon ska jag till Vingåker och pulsen ska få äran att föra mig dit. Resan kommer att ta 2 timmar och 40 minuter! Är hemma 10 i 7 på fredagskvällarna numera! Jippie, kommer hinna göra så mycket då. Kommer vara helt slut och alla kommer redan att vara ute på olika håll.

Ikväll blir det bara en massa plugg och sova tidigt.

Hey love!

Mitt efterlängtade psykologiprov blir i morgon, Yes!

Tänkte toppa mitt förra inlägg med lite positiva ord om Eskilstuna. Jag älskar min lägenhet och att bo ensam. Att gå frisör är också hur kul som helst, klippa är naajs! Staden Eskilstuna är verkligen urmysig och här finns ju en hel del bra vänner också!